"Nowi" Detektywi szukają pracy

Od około dwóch miesięcy w każdym tgodniu otrzymuję po kilka cv osób, które dopiero co otrzymały licencję i szukają pracy.

Zastanawiam sie nad motywacją takich osób, co ich skłoniło do wyrobienia licencji?
Główną odpowiedzią takich osób jest: zainteresowania detektywistyką.

Jeden z kandydatów do pracy napisał, że specjalizuje sie w wywiadzie gospodarczym i to jest jego konik.
Dostał proste zadanie: podałem mu nr nip spółki i kazałem znaleźć czy spółka ma długi - prosty temat :). Odpowiedź kandydata: "jak mam dowiedzieć się czy ma długi, przecież musiałbym dzwonić po wszystkich komornikach a i tak mi pewnie nie powiedzą". Kandydat - specjalista od wywiadu gospodarczego wyeliminował się na starcie. Gdyby był specjalistą to by wiedział, że należy zacząć od analizy odpisu z krs (dostępnego online - dla tych co nie wiedzą). Jest dział  4 mówiący o "długach" a w przypadku tej podanej spółki jest wpis komornika o  Umorzenie prowadzonej przeciwko podmiotowi egzekucji z uwagi na fakt, że z egzekucji nie uzyska się sumy wyższej od kosztów egzekucyjnych.

Kolejny kandydat chwali się, że posiada umiejętność: "wchodzenia w rolę", zbierania informacji. Z jego cv wynika, że był magazynierem i ma różne do tego potrzebne uprawnienia a obecnie mechanikiem samochodowym. Nic o tym gdzie nabył wspomniane umiejętności.

I takich kandydatów mam na pęczki.

Osobiście uważam, że błędem jest wyrabianie sobie uprawnienia tylo dlatego, że interesuje się czymś ale nic w tym kierunku nie robię. Ja też mam zaiteresowania takie jak np karate kyokushin czy bieganie ale nie robię licencji trenerskich bo wiem, że żaden będzie ze mnie trener - kiedyś może tak, gdybym mając te 18 lat poszedł w tym kierunku :),  ale teraz na to jestem już za stary.

Myślę, że wiele osób, które zapłaciło za kursy detektywistyczne i wydanie licenji mogło przeznaczyć te kwoty na doszkalanie się w tym czym obecnie pracują bo w innym wypadku nie zwróci się im ta inwestycje w zainteresowanie detektywistyką.

Warto także, przed podjęciem decyzji o robieniu licencji, napisać do biur detektywistycznych czy jest szansa na zatrudnienie po wyrobieniu licencji. Odpowiedź negatywna lub co gorsza brak odpowiedzi powinno zastanowić.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Damian Petrow Detektyw kontakt do Petrov Detektyw - ludzie szukają kontaktu do Detektywa Petrowa. :)

Ile kosztuje dzien pracy agencji detektywistycznej, Cennik usług detektywistycznych, Stawki pracy detektywa.

Biuro Lampart opinia w sprawie Magdaleny Żuk - Niegodna reklama? Brak profesjonalizmu?